ایجان زعفران

خواص آلو بخارا

خواص درمانی آلو بخارا

خواص درمانی آلو بخارا بسیار است و به همین دلیل آلو بخارا در طبخ بسیاری از غذاها مورد استفاده قرار می گیرد.
آلو بخارا سرشار از پتاسیم، نیاسین و ویتامین B6 است و فواید بسیاری از کمک به سلامت قلب گرفته تا بهبود سلامت پوست و مو دارد.

آلو خورشتی در انواع مختلفی با طعم ها و کاربرد های متفاوت عرضه می شود، که آلو بخارا یکی از مهمترین انواع آلو است.
خرید اینترنتی آلو خورشتی در وب سایت سوپرزعفران امکان پذیر است. مشتریان می توانند با توجه به نیاز انواع آلو خورشتی را به صورت آنلاین از وب سایت سوپرزعفران تهیه کنند.

برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت آلو بخارا با تیم زعفران ایجان در تماس باشید.
۰۹۱۲۲۳۸۶۱۷۱

در مطلب زیر چند مورد اصلی از کاربردهای درمانی آلو بخارا را توضیح داده ایم.

فهرست مطالب

خواص آلو بخارا چیست؟

آلو خورشتی

یکی از انواع آلوها، آلوی زرد است . آلو زرد نیز خود دارای انواع مختلفی می باشد که یکی از انواع آن  با نام آلوی قطره طلا معروف است. این آلو ریز و بسیار شیرین است. در فرانسه از این آلو به عنوان چاشنی برای انواع غذا ها استفاده می شود.

آلو زردی که به آلو قطره طلا معروف است در ایران آلو بخارا نامیده می شود. آلو بخارا نوعی خشکبار است و متخصصان تغذیه کمتر آن را به عنوان میوه معرفی می کنند . خواص درمانی آلو بخارا بسیار زیاد است و در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم.

این میوه بیشتر در نواحی شمال شرق و شمال غرب و نواحی کوهستانی کشت می شود. در ایران در گذشته بیشتر در نواحی خراسان کشت می شده که به همین دلیل نام آن از نام محل کشت آن یعنی بخارا گرفته شده است.

 

فواید درمانی آلو بخارا:

آلو بخارا دارای پتاسیم بالایی است بنابراین برای افراد دارای فشار خون بالا بسیار مفید است. آلو بخارا به دلیل حاوی بودن ماده هیدروکسی فنلین ساتین با تحریک حرکات روده بزرگ از یبوست پیشگیری کرده و چون خواص درمانی آلو بخارا زیاد است مصرف روزانه چند تعداد از آن می تواند یبوست را درمان کند.

همواره در طب سنتی شربت خاکشیر به همراه آلو یک ملین قوی و ضد یبوست معرفی شده است.

آلو بخارا دارای طبع سرد و تر است بنابراین در درمان سردرد و پایین آوردن حرارت بدن مفید است. یکی از نوشیدنی های مفید در فصل گرما شربت آلو خاکشیر است که بسیار در رفع عطش و گرمازدگی تابستانه کمک کننده است . فایده های دارویی آلو بخارا در طب سنتی فراوان است

در طب سنتی آلو را ضد تهوع، ضد سردرد و تب بر معرفی کرده اند. همچنین اطبا طب سنتی آلو را میوه ای مفید برای کبد می دانند.

مصرف آلو به دلیل دارا بودن پتاسیم و فیبر مؤثر بر تنظیم فشار خون و قند خون است و همچنین از بروز بیماری های قلبی و عروقی، سرطان و بیماری های گوارشی ممانعت می کند. خواص دارویی آلو بخارا بسیار زیاد است.

فیبر موجود در آلو عامل مؤثر بر سلامت دستگاه گوارش است چرا که وجود این فیبر ، سبب افزایش باکتری های مفید و از بین رفتن باکتری های مضر می شود. از آنجایی که خواص داروی آلو بخارا بسیار زیاد است ، این میوه هر دو نوع فیبر محلول و نامحلول در آب را دارا می باشد و به دلیل خاصیت سیر کنندگی فیبر ، آلو می تواند برای لاغری هم مؤثر باشد.

از آنجایی که خواص دارویی آلو بخارا بسیار زیاد است و آلو دارای طبعی سرد و تر است، برای افراد صفراوی و با طبع گرم مفید است . همچنین آلو خاصیت خون سازی دارد و چون سرشار از آهن است مصرف آن موجب تامین آهن بدن و جلوگیری از کم خونی می شود. یکی از فواید درمانی آلو بخارا کمک به بهبود کم خونی است

مصرف آلو و کمک به سلامت قلب

آلو خورشتی

آلو دارای آنتی اکسیدانی است که مانع از اکسید شدن کلسترول می شود . اکسید شدن کلسترول بسیار مضر بوده و سبب بیماری های قلبی می شود. ویتامین C موجود در آلو از بیماری های قلبی در افراد دیابتی جلوگیری می کند. کمک به سلامت قلب از دیگر خواص درمانی آلو بخارا است.

برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت آلو بخارا با تیم زعفران ایجان در تماس باشید.
۰۹۱۲۲۳۸۶۱۷۱

مصرف آلو و مبارزه با سلولهای سرطانی:

در قسمت گوشتی آلو رنگدانه های قرمز آبی وجود دارد که به آنتو سیانین معروف است . یکی از خواص دارویی آلو بخارا همین ماده است که خاصیت ضد رادیکال آزاد دارد که مانع از تکثیر سلول های سرطانی می شود . طبق تحقیقات صورت گرفته آلو در پیشگیری از  بروز برخی از سرطانها به ویژه سرطان سینه ، روده و دستگاه تنفسی مؤثر است . آلو به دلیل داشتن ویتامین  A از بروز سرطانهای دهانی جلوگیری می کند. در واقع به دلیل همین خواص دارویی آلو بخارا است که مصرف آن پیشگیری کننده سرطان است.

مصرف آلو و کمک به لاغری :

آلو دارای مقادیر بالایی فیبر و آنتی اکسیدان است بنابراین به سلامت دستگاه گوارش کمک کرده و سبب هضم راحت و سوخت و ساز مؤثر غذا می شود به دلیل همین ویژگی ، آلو در دفع سموم و مواد زائد از بدن و از بین بردن یبوست بسیار اثر بخش است و به لاغری و تناسب اندام کمک می کند. با توجه به اینکه خواص دارویی آلو بخارا زیاد است عملکرد کبد و روده ها راهم بهبود می بخشد .

مصرف آلو در بیماران دیابتی:

مواد مغذی گیاهی  موجود در آلو که به فیتو نوترینیت ها معروف است بعد از خورن غذا می تواند کمک به تنظیم انسولین در خون کند . در واقع چون آلو میزان گلوکز کمی دارد به تنظیم قند خون کمک کرده و از ابتلا به دیابت نوع 2 پیشگیری می کند. خواص دارویی آلو بخارا به بهبود بیماران دیابتی کمک می کند.

آلو و کمک به سیستم ایمنی بدن:

آلو به داشتن بافتهایی سالم و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. همچنین آلو به بهبود عفونت ها کمک کرده و در درمان سرما خوردگی و آنفولانزا نیز مؤثر است.

مصرف آلو و سلامت پوست :

آلو خورشتی

در آلو ویتامین C  و بتاکارتن که نوعی آنتی اکسیدان است  وجود دارد و وجود همین عناصر در این میوه کمک به سلامت غشای سلولی می کند و از حمله رادیکالهای آزاد جلوگیری می کند. فواید اثر بخش آلو بخارا از پیری پوست جلوگیری می کند. بنابراین مصرف آلو با پیری پوست که خود را با علائمی مثل چروک شدن و از بین رفتن انعطاف پذیری پوست نشان می دهد،  مبارزه می کند.

آلو از ایجاد آکنه و جوش هم جلوگیری می کند چرا که خاصیت ضد التهابی ، به دلیل  دارا بودن آنتی اکسیدان را دارد و برای همین کمک ، به گردش خون کرده و سبب می شود سوخت و ساز سلولی بهبود یابد.دقیقا همین خاصیت های بهبود دهندگی آلو بخارا کمک کننده به سلامت پوست است.

دو ماده هیدرو کسی پرولین و هیدروکسی لیسین مولکول های کلوژن ساز را به هم وصل می کند و بدن برای ساخت این دو ماده که کمک به تولید کلوژن و حفظ سلامت پوست می کند ، نیاز به ویتامین C  دارد و آلو سرشار از ویتامین  C  است. فواید دارویی آلو بخارا موجب می شود در صورت مصرف آلو پوست می تواند طراوت و تازگی خود را حفظ کند و پوست جوان مانده و علائم پیری دیر تر بروز می کند.

مصرف آلو و سلامت مو :

آلو در حفظ فولیکول مو کمک کننده است . در واقع به دلیل مواد مغذی موجود در آلو کلاژن موجود در پوست سر  ، سلول های فولیکول و سلول های رگ های خونی موجود در پوست سر حفظ شده و رشد مو بهبود می یابد. خواص دارویی آلو بخارا به سلامت پوست کمک می کند.

از آنجایی که رادیکال های آزاد می تواند به غشای سلولهای پوست سر آسیب برساند، و استفاده های درمانی آلو بخارا فراوان است  مصرف مرتب آلو می تواند سبب شود که موهایی ضخیم و سالم داشته باشید.

برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت آلو بخارا با تیم زعفران ایجان در تماس باشید.
۰۹۱۲۲۳۸۶۱۷۱

خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا

خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا

خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا

خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا – خواص آلو بخارا

دیدگاهتان را بنویسید