ایجان زعفران

تفاوت زرشک پفکی و دانه اناری

تفاوت زرشک پفکی و زرشک دانه اناری چیست؟ آیا می دانستید زرشک به انواع گوناگونی تقسیم بندی می شود؟
زرشک هم با توجه به رنگ آن و هم از لحاظ اینکه اینکه خوراکی است یا تزئینی و هم بر حسب منطقه کشت به انواع مختلفی تقسیم می شود. حتی نحوه خشک کردن زرشک نیز می تواند نوع زرشک را تعیین کند.
زرشک پفکی ارگانیک ایجان پاک شده، یکدست، محصول امسال و مخصوص صادرات است و در وب سایت سوپر زعفران موجود می باشد.این محصول کاملا تضمینی است و پس از خرید اینترنتی زرشک پفکی، تنها با یکبار مصرف آن به مشتری دائمی اش تبدیل می شوید.

سخنان مدیریت وب سایت سوپرزعفران درباره خرید اینترنتی زرشک:

 

در ادامه به بررسی تفاوت زرشک دانه اناری و زرشک پفکی و انواع زرشک می پردازیم.

فهرست مطالب

تفاوت زرشک پفکی و اناری

تفاوت زرشک دانه اناری و زرشک پفکیزرشک دارای طبعی سرد و خشک می باشد و مصرف آن موجب پایین آمدن حرارت بدن می شود.  زرشک برحسب رنگ خود به دو دسته زرشک قرمز و زرشک سیاه تقسیم بندی می شود که زرشک قرمز خود بر سه نوع زرشک دانه اناری ، زرشک پفکی و زرشک کوهی می باشد .

برای خرید اینترنتی زرشک پفکی درجه یک صادراتی کلیک کنید.

برای مطالعه کلیک کنید: انواع زرشک چیست؟

برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت زرشک با تیم زعفران ایجان در تماس باشید.
۰۹۱۲۲۳۸۶۱۷۱

زرشک دانه اناری چیست؟

تفاوت زرشک دانه اناری و زرشک پفکییکی از انواع زرشک بی دانه ، که به رنگ قرمز است زرشک دانه اناری است ، زرشک دانه اناری از لحاظ کیفیت بعد از زرشک پفکی قرار می گیرد و تفاوت زرشک دانه اناری و زرشک پفکی در نحوه خشک کردن آن است.

زرشک دانه اناری فرایند خشک کردن آن در مقابل آفتاب صورت می گیرد و زرشکها  با شاخه از درخت جدا می شود و در مقابل نور آفتاب در مدت زمانی طولانی تر نسبت به زرشک پفکی خشک می شود .

قرار گرفتن در معرض نور آفتاب سبب تغییر رنگ زرشک دانه اناری شده و از کیفیت آن می کاهد.

برای خرید اینترنتی زرشک پفکی درجه یک صادراتی کلیک کنید.

    • روش نگهداری زرشک دانه اناری

زرشک دانه اناری را می توان در ظروف شیشه ای در یخچال نگهداری کرد و یا در ظروف پلاستیکی در فریزر نگهداشت و نگهداری خاصی نیاز ندارد. از زرشک دانه اناری می توان در تهیه مربای زرشک ، ژله زرشک ، تزیین برنج ، آب زرشک ، کیک زرشک و … استفاده نمود.

برای مطالعه کلیک کنید: خواص آب زرشک چیست؟ آیا زرشک خاصیت دارویی دارد؟

زرشک پفکی چیست؟

تفاوت زرشک دانه اناری و زرشک پفکیزرشک پفکی یکی از اقسام زرشک قرمز و بی دانه است که جزو زرشک های صادراتی قرار می گیرد . در واقع زرشک پفکی نسبت به زرشک دانه اناری از کیفیت بالاتر و رنگ بهتری برخوردار است. زرشک پفکی متفاوت از زرشک دانه اناری خشک می شود.

در فصل برداشت زرشک ها را به همراه خوشه ها چیده و آن ها را در سوله های بزرگی قرار می دهند. داربست های چوبی بزرگی درست می کنند و زرشک ها را مانند خوشه های انگور از آن آویزان می کنند سوله ها دارای سیستم تهویه مناسبی است و از خرابی و کپک زدگی زرشک ممانعت می شود.

در این شیوه خشک کردن زرشک ها به همان صورت تازه ، ودر حالی که شکل اصلی شان را حفظ می کنند خشک می شوند. 4 الی 6 ماه طول می کشد تا این زرشک کاملا خشک و آماده ورود به بازار شود.

برای خرید اینترنتی زرشک پفکی درجه یک صادراتی کلیک کنید.

برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت زرشک با تیم زعفران ایجان در تماس باشید.
۰۹۱۲۲۳۸۶۱۷۱

    • نحوه نگهداری زرشک پفکی

زرشک پفکی همانند زرشک دانه اناری بعد از پاک کردن و شستشو و خشک کردن آب اضافه در ظروف پلاستیکی در فریزر و یا در ظروف شیشه ای در یخچال نگهداری می شود.

    • موارد استفاده زرشک پفکی

زرشک پفکی از نوع مرغوب ترین زرشک هاست و به خاطر طعم و رنگ دلپذیر آن در انواع خورشتها و همچنین تزیین برنج ، تهیه آب زرشک ؛ مربای زرشک ، ژله زرشک مورد استفاده قرار می گیرد.

زرشک دانه دار چیست؟

زرشک دانه دار یکی از انواع زرشک قرمز است. زرشک دانه دار در واقع همان زرشک کوهی است که در واقع وجه تمایز آن از زرشک بی دانه در نحوه کشت آن است . زرشک های دانه دار در کوهستان ها به صورت خود رو رشد می کنند و فروشندگان آن را از کوهستان ها چیده و بازار می آِوردند.

موارد استفاده از زرشک دانه دار زیاد است مثلا در بهبود فشار خون، دیابت ، بیماری های عفونی ، رژیم لاغری و … مورد استفاده قرار می گیرد.

زرشک سیاه چیست؟

تفاوت زرشک دانه اناری و زرشک پفکیزرشک سیاه دارای درختچه ای خاردار است که از نوع زرشک های دانه دار می باشد و در بعضی مناطق ایالات متحده به صورت خودرو رشد کرده و یک گیاه مزاحم و آفت به شمار می آید.

زرشک سیاه در واقع یک میوه لوکس حساب می شود و از قیمت بالایی برخوردار است. زرشک سیاه همان زرشک بی دانه کرمانشاهی است که اهالی کرمانشاه با آن خورشت خلال که خورشت خاص آن منطقه است درست می کنند.

زرشک سیاه یک میوه تجاری است که شرایط کشت آن متفاوت است و بیشتر در کرمانشاه کشت می شود . به دلیل رشد در شرایط خاص طعم و رنگ این گیاه متفاوت از نوع زرشک قرمز است.

زرشک سیاه دارای ترکیبات خاصی است به همبن دلیل در صنایع دارویی و غذایی کاربرد دارد. زرشک سیاه در مقیاس کم در ایران تولید می شود و بیشتر به صورت خود رو رشد می کند، بنابراین بیشتر هزینه تولید کنندگان در جهت برداشت ، پاک کردن و خشک کردن آن است.

زرشک سیاه دارای موادی است که کمک به بهبود جریان خون، تنظیم فشار خون ، صفرا و .. می کند و برای درمان یبوست نیز در طب سنتی مورد توجه است.

برای مطالعه کلیک کنید: مراحل کاشت داشت و برداشت زرشک چیست؟

فواید و ارزش غذایی انواع زرشک

تفاوت زرشک دانه اناری و زرشک پفکی

انواع زرشک از هر نوعی که باشد دارای عناصر معدنی و ویتامین های فراوانی است مس ، ویتامین b  و c  از جمله ترکیباتی است که دارد همچنین دارای ترکیبات آنتی اکسیدانی نیز می باشد. این آنتی اکسیدان به بهبود بیماری های قلبی عروقی و سلول های سرطانی کمک می کند.

بربرین موجود در زرشک می تواند درمان کننده عفونت ها در بدن باشد. مزید بر آن می تواند به درمان آکنه ، دیابت ، مشکلات گوارشی و کاهش قند و چربی خون نیز کمک کند. زرشک یکی از خوراکی هایی است که به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن کمک می کند و همچنین دارای ماده ای به نام بربامین است که برای جلوگیری از سکته های قلبی و انسداد رگ ها کمک کننده است .

موارد منع مصرف زرشک

زرشک هرچند دارای ترکیبات مفید بسیاری است اما زیاده روی در مصرف آن به خصوص برای سه دسته از افراد مضر می باشد. افرادی که افراط در مصرف زرشک می تواند برای آن ها مضر باشد ، زنان باردار ، زنان شیر ده و افرادی است که از مشکلات گوارشی رنج می برند.

هرسه دسته این افراد باید میزان زرشک مصرفی شان زیر نظر پزشک طب سنتی باشد.

برای خرید اینترنتی زرشک پفکی صورت زرشک یک کیلویی و یا در انواع بسته بندی های ۵۰۰ گرمی، ۲۵۰ گرمی و یا ۱۰۰ گرمی کلیک کنید. همچنین می توانید برای خرید زرشک پفکی یا دانه اناری یا انواع زعفران، پسته، و خشکبار و مشاوره و اطلاع از قیمت، با کارشناسان ما در تماس باشید.

برای مشاوره رایگان و اطلاع از قیمت زرشک با تیم زعفران ایجان در تماس باشید.
۰۹۱۲۲۳۸۶۱۷۱

دیدگاهتان را بنویسید